ضحاي عزيزتر از جانمضحاي عزيزتر از جانم، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 6 روز سن داره

★ضحــــا بهترين هديه از خــــدا★

معني لغت ضحا

1391/7/3 8:34
نویسنده : مامان ضحــــا
47,566 بازدید
اشتراک گذاری

با نام و ياد خدا

سلام

امروز ميخوام معني اسم ضحا رو براتون بنويسم.شايد بعضيها اين اسمو نشنيده باشن

ضحي يكي از سوره هاي قرآن كريمه كه نوشتنش به اين صورت درسته ولي وقتي رفتيم ثبت احوال گفتن بايد به اين صورت نوشته بشه (( ضحا )) من هم كلي ناراحت شدم

چون خيلي دوست داشتم كه به اين شكل (( ضحي )) نوشته بشه

خداوند در قرآن خطاب به پيامبر مي فرمايد:قسم به روز روشن كه خدا هيچ گاه تو را ترك نگفته و بر تو

خشم ننموده است.و البته عالم آخرت بسي بهتر از نشاءت دنياست.و پروردگار تو بزودي به تو چنان عطا

كند كه تو راضي شوي.آيا خدا تو را يتيمي نيافت كه در پناه خود جاي داد؟

و تو را ره گم كرده وحيران يافت و ره نمايي كرد؟و باز تو را فقير يافت و توانگر كرد.

پس تو هم يتيم را هرگز ميازار و فقير را به زجر مران و نعمت پروردگارت را بازگو.

اين هم ترجمه ي كامل سوره ي ضحا . اميدوارم خوشتون بياد. ضحا يعني روشني روز

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

مامان گلی
13 آذر 91 19:51
سلام مامانی.
آخخخخخخخخخ دورت بگردم چه خوب کردی نوشتی معنی اسم دختر نازتو.


راضيه
18 دی 92 14:53
سلام .من اسم ضحي روخيلي دوست دارم .دلم ميخاد اسم دخترمو ضحي بزارم .توشناسنامش ميشه ضحي سادات شمس .خيلي قشنگه نه
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام ممنون از اينكه اسم ضحا رو ميپسنديد.چه خوب.به به سيد هم كه هستن.عاليه .بهتر از اين نميشه.انشاالله كه قدمش مبارك و خير باشه.
ضحا جون
12 مرداد 93 18:59
واقعا ممنونم كه توسايتتون درباره اين اسم حرف زدين .راستش اسم منم ضحا است عاشق اسمم هستم هرچند خيليا اين اسمو نشنيدن حتي تلفظش هم بلد نيستن.من الان ٢٠سالمه كلي از دخترتون بزرگترم اما اسممون يكيه
مامان ضحــــا
پاسخ
خواهش ميكنم انشاالله كه در تمام مراحل زندگيتون موفق و پيروز باشيد لطف كردين
احمد
3 خرداد 94 9:06
سلام اسم دختر منم ضحا هست خیلی ازاین اسم خوشم میاد.ممنون که معنی ضحارونوشتی.خداخیرت بده
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام چه خوب خدا نگهدارشون باشه موفق باشین
محدثه
3 آذر 94 20:03
واقعا عالی بود کارتون.اسم خواهر کوچولوی منم ضحی ست.انشالله گل دخترتون 120ساله شه.
مامان ضحــــا
پاسخ
چه خوب خواهش میکنم ممنونم عزیزم همچنین خواهر کوچولوی شما
مامان کوچولو
28 خرداد 95 20:24
سلام.من ابان ماه مامان میشم....دنبال یه اسم میگشتم که با فاطمه ترکیب کنم برا دخترم ضحارم شنیده بودم اما معنیشو نمیدونستم...ممنون
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام خانومی قدم نو رسیده تون مبارک چشمتون روشن
نسرین
25 آبان 95 14:52
سلام منم یه توراهی دارم و خیلی دوس دارم اسمشو ضحا بذارم اما به هرکی میگم تعجب میکنه میگه این دیگه چه اسمیه؟ شوهرم هم که اصلا دوسش نداره به نظر شما چی کار کنم؟
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام خدا فرج خیر بده بهتون ان شاءالله که صحیح و سالم بدنیا بیاد .من که عاشق اسم دخترم هستم هر جوری دوست دارین موفق باشین
زهره
29 دی 96 23:34
 سلام  اسم دختر بزگه منم ضحی هست و به همین صورت در شناسنامه نوشته شده است خیلی اسمش رو دوست دارم 
مامان ضحــــا
پاسخ
با سلام  خدا حفظشون کنه ممنونم از پیامتون
zoha
10 بهمن 97 2:51
سلام منم اسممو عوض کردم ضحا گذاشتم.ابنکه ضحا یا ضحی باشه شک داشتم .ثبت احوال میگف اگ ضحی بزاری ضَحی میخونن.دیگ قانع شدم ضحا نوشتن.ولی هنوز دوس ندارمش😢
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام دوست عزیز ممنون از اینکه پیام گذاشتین 
من الان عاشق اسم دخترم شدم شاید اوایل از شیوه نوشتنش خوشم نمیومد ولی الان کاملا برعکس شده و خداروشکر میکنم که به صورت عربی ثبت نشده
ان شاء الله هر کجا هستین شاد و سلامت باشین🌹🌺
مینا مامی ضحا
26 اسفند 97 16:38
اسم دختر کوچولوی زیبای من هم ضحاست، واقعا اسمش بهش میاد😍😍 ممنون ک معنیشو نوشتن، اما من خودم ب ثبت احوال گفتم عربی ننویسنش
مامان ضحــــا
پاسخ
چه خوب خداروشکر
خواهش می کنم
بله الان دیگه نظرم عوض شده و به همین حالت ضحا دوست دارم شکررر
🌷🌷🌷🌷
بردیا شایان مهر
30 تیر 98 0:01
سلام به همگی
امشب دختر من بدنیا اومده و با توکل بر کتاب قراق اسمش ضحا در اومد
از خدا میخوام همه بچه ها سالم و تندرست باشند و سایه پدر و مادراشون یه عمر طولانی بالا سرشون باشه بخصوص دختر خانم های عزیزی که اسمشون ضحا هست
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام دوست عزیز 
به به ،به سلامتی قدم نو رسیده مبارک🤩
ان شاء الله ممنونم از دعای خیرتون 🙏🙏
احمد
4 فروردین 99 15:59
سلام 
ما رفتیم ثبت احوال یزد گفتیم میخوایم بذاریم ضحی. گفتن با الف یا با ی . گفتم با ی.
قبول کردن
مامان ضحــــا
پاسخ
با سلام 
چه خوب 
مامان نورا
7 اردیبهشت 99 22:23
سلام خانومی , طاعات مقبول....ببخشید من باردارم اسم دختر دوممو میخوام ضحا بزارم, میخواستم ازتون بپرسم ضحی با ضحا از نظر معنایی با هم فرق دارند؟؟ ممنون میشم جواب بدید
مامان ضحــــا
پاسخ
سلام دوست عزیز طاعات شما هم مورد قبول درگاه حق
ان شاءالله نی نی تون به سلامتی بدنیا بیاد
والا از نظر معنایی هیچ فرقی ندارند هر دو به معنی روشنی صبح هست فقط از لحاظ نوشتاری متفاوته 
من الان به ضحا راضیم🤗 هر چند اوایل می گفتم ضحی نوشته بشه